12.05.2020

Maayan Renovation

הקרן לירושלים החלה השבוע בשיפוצים בבית הספר העירוני "המעיין" בשכונת עין כרם שבו לומדים ילדים עם מוגבלויות פיזיות ושכליות מורכבות. לאחר השיפוץ יהיה בית הספר מונגש לתלמידים והם יוכלו להתנייד במרחבים מותאמים.

נכון להיום, בית הספר "המעיין" מונגש חלקית לילדים וזאת למרות שמרבית מתלמידיו רתוקים לכיסאות גלגלים. הסיבה לכך היא שבית הספר הוקם במבנה ישן בבעלות מסדר סנט וינסנט שבשכונת עין כרם, שבו מתגוררים ממחצית התלמידים המטופלים על ידי הנזירות. הקרבה למעון, שהוא ביתם של הילדים, היא חיונית.

כיום לומדים בבית הספר 65 תלמידים, בגילאי 3-21, ב- 11 כיתות ולמרות מגבלותיהם הקשות צוות בית הספר שוקד על קידום הישגיהם בשיטות ייחודיות. בשנים האחרונות, עם שינוי בתפיסת העולם ואמונה ביכולותיהם של התלמידים, איכות חייהם של הילדים השתנתה. בשנה שעברה אף זכה בית הספר, בראשות המנהלת יעל אביטל, בפרס החינוך של מדינת ישראל על ההשקעה העצומה בילדים והאמונה בזכותם לקבל חינוך, להתקדם ולמצות את יכולותיהם בכבוד.

הקרן לירושלים, המסייעת לבית הספר שנים ארוכות, הצליחה לאחרונה לגייס תרומה מרגשת של חמישה מיליון שקלים מתורמים נדיבים מאנגליה, ליכטנשטיין, שוויץ וגרמניה שהתרשמו מהעשייה המקצועית הבית ספרית ומהאווירה הטובה. מכיוון שלא ניתן להוסיף עוד שטחים לבית הספר, התרומה תשמש את הקרן לשדרוג ושיפוץ מקיף של הכיתות ברמת האקוסטיקה, הריהוט, התאמת שירותי נכים ומכשירים לטיפול בילדים שיוצבו בכל כיתה. בנוסף יטופל המרחב הציבורי שבסמוך לכיתות כך שתיווצר סביבה נגישה, איכותית ומעשירה לילדים.

עיריית ירושלים לצד המוסד לביטוח לאומי התגייסו אף הם לסייע במימון. בזמן השיפוצים יועברו התלמידים לחדרי לימוד במעון ואחרים יופנו לכיתות בבית הספר הטנה.

"זה חלום שהתגשם", אמרה השבוע בהתרגשות המנהלת יעל אביטל. "במשך שנים חיפשתי את השותפים המתאימים כדי לשפר את התנאים הפיזיים לטובת התלמידים והצוות, עד שמצאתי את הקרן לירושלים. כולנו מתרגשים לקראת השינוי הגדול ומייחלים לתוצאה ולאיחוד המחודש. למרות הפיצול אנחנו ממשיכים ליצור, ללמוד, לחשוב, ליזום, לקדם תכניות ולשמר את בית ספר המעיין כמקום מוביל באוכלוסיות מורכבות".

"הקרן לירושלים גאה להיות שותפה לפרויקט משמעותי לאיכות החיים של ילדי בית הספר וצוות ההוראה ומהווה פרויקט נוסף בכלל פעילות הקרן הפועלת בתחום הקהילה והרווחה בעיר", אומרת מנכ"לית הקרן ענת צור. "השיפוץ של בית הספר הוא דוגמא מצוינת לפרויקט שהקרן הובילה את גיוס התרומות עבורו וזאת בשיתוף פעולה מצוין עם מנח"י בעיריית ירושלים, הנהלת בית הספר והמנזר שבבעלותו שוכן בית הספר".

 Whatsapp Image 2017 12 05 At 153747 1

נגישות אתר