העצמה קהילתית

תכנית מקפצה היא אחת מתכניות הדגל הבולטות של הקרן לירושלים בשנים האחרונות השואפת לשבור את מעגל העוני בשכונות מצוקה בירושלים. התכנית מטפלת באופן הוליסטי בשכונה במטרה  להקנות לילדים ולבני נוער מאוכלוסיות מוחלשות כלים חינוכיים להגשמה עצמית ולמימוש הפוטנציאל שלהם כדי שיוכלו לייצר לעצמם אופקים חדשים.

במקביל, מקבלות משפחות המתגוררות בשכונה כלים לניהול נכון של תקציב הבית. במסגרת "מקפצה" מתחזקות השותפויות האסטרטגיות עם מועצות קהילתיות מקומיות, בתי הספר השכונתיים וארגונים ציבוריים ופרטיים, דבר המחזק את המרקם החברתי ואת מערכות התמיכה הקהילתיות, ובכך נוצר חוסן קהילתי, בהתאם לחזון הקרן לעשור הבא.

 

 

תכנית מקפצה, ששותפים לה מנח"י, משרד החינוך והמנהלים הקהילתיים בירושלים, פועלת בהצלחה מזה חמש שנים בקריית מנחם ומזה שלוש שנים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה. בשנה האחרונה הורחבה התכנית אל שכונת גילה שבה אחוז גבוה מהתושבים הם בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך.

שילוב של ליווי לניהול נכון של תקציב המשפחה עם מערכת חינוך משופרת ופעילויות העשרה לילדים משנה את האווירה בשכונה. אחד מעיקרי הפרויקט הוא זיהוי תלמידים עם פוטנציאל מיוחד במוזיקה, ספורט או מדעים. לתלמידים אלו מוצעות תכניות ייחודיות למימוש יכולותיהם כך שיוכלו להגיע להישגים. הפרויקט מציע גם תמיכה לבתי ספר יסודיים כך שיוכלו לשפר את תנאי הלימוד ויהפכו  עוגן אטרקטיבי לטובת תושבי השכונה כולה.

תכנית מקפצה מסייעת לשכונות שלמות בעיר ובאמצעותה העיר כולה יוצאת נשכרת.

נגישות אתר